Features of teaching of surgery in medical college

E.R. Kondratyuk

Abstract


The modern rational going near teaching of surgery in a medical college is based on integration of educational, medical and scientific processes, unity and organicness of theory with practice foresee individualization and practical orientation of teaching, some flexibility and teaching freedom, that will help to approach educational activity to professional taking into account the necessities of health protection and new achievements of surgery. With introduction of new operations and enormous arsenal of medicinal facilities the teacher of surgery in a medical college must constantly watch after the changing standards of treatment of one or another surgical disease, be a practicing surgeon or to have a sufficient experience in surgery, to visit surgical congresses and participate in surgical conferences.
Controlling efficiency of scientific-cognitive activity of students is possible by the verbal questioning, writing control, laboratory-practical methods and methods of self-control. The use of test tasks and tasks allows to promote teaching results. In a clinic the great number of methods of involving of students is used in the proper practical activity which develops their capacities for permission of tasks, problems, forming the integral going near the care of patient, implementations of row of manipulations.


Keywords


teaching of surgery; medical college; training methods

References


Гуревич Р.С. Інтеграція сучасної науки і деякі проблеми змісту освіти у вищій педагогічній школи // Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку. – К., 1996. – Ч.П.

Джерело педагогічної майстерності. Підготовка та аналіз сучасного уроку: Науково-методичний журнал. – Випуск № 2 (40). –Харків: ХОНМІБО, 2008. – 160 с.

Криворучко И.А. Проблемы преподавания хирургии в условиях кредитно-модульной системы / И.А. Криворучко, А.А. Тонкоглаз, Н.А. Сыкал и др. // ВІСНИК ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія», Том 13, Вип. 1(41). 2013.- С.304-305.

Кришень В.П. Проблемні питання викладання загальної хірургії за кредитно-модульною системою / В.П. Кришень, В.В. Задорожний, С.І. Баранник та ін. // ВІСНИК ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія», Том 13, Вип. 1(41). 2013.- С.306

Ложкевич И.Ю. Возможности непрерывного профессионального образования врачей в РНЦХ им.акад.Б.В. Петровского РАМН. // Хирургия № 3, 2013. С. – 83-85.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / За заг. Ред.. О.І. Локшиної – К.: К.І.С., 2004. – 128 с.

Навчально-методичний посібник для самостійної роботи слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів:Соціально-гуманітарна складова. Харків: ХОНМІБО, 2008. – 92 с.

Педагогіка вищої школи: Навч. Посіб. / З.Н. Курлянд, Р.І. Хмелюк, А.В. Семенова та ін…; За ред. З.Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. І доп. – К.: Знання, 2007. – 495 с.




DOI: https://doi.org/10.22141/1997-2938.3-4.26-27.2014.83254

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 UKRAINIAN JOURNAL OF SURGERY

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

© Publishing House Zaslavsky, 1997-2017

 

 Яндекс.МетрикаSeo анализ сайта Рейтинг@Mail.ru